Znana slovenska sopranistka Ada Sardo je bila rojena leta 1929 v Trstu. Oče je bil mehanik, mama pa trgovka in ljubiteljska pevka. Ada je že kot otrok pela v cerkvenem pevskem zboru. V mladosti je v dopoldanskem času delala v trgovini pekarne, da je lahko plačala študij solopetja, na katerega je hodila v popoldanskih urah. Solopetja se je učila pri priznanih profesorjih, h katerim se je tudi kasneje vedno rada vrnila in prosila za kakšen nasvet. Imela je velik in močan glas, ki je ustrezal tako dramskemu sopranu kot mezzosopranu. V času študija je nastopila na koncertu v tržaškem gledališču Auditorium in se na pamet naučila okoli dvajset opernih vlog, med njimi za Aido, Trubadurja in Tosco. Ko je leta 1956 končala šolanje in v italijanskih opernih hišah ni bilo prostora za nove operne soliste, so ji svetovali, naj poskusi v Sloveniji, kot so to pred njo storili že nekateri drugi operni pevci. Leta 1957 je dirigent in umetniški vodja mariborske Opere, Jakov Cipci, iskal nove soliste. Po uspešno prestani avdiciji je ena izmed njih postala tudi Ada Sardo. Še istega leta je debitirala v Verdijevi Aidi, operi, v kateri je eno izmed vodilnih vlog odpela v italijanščini. Od takrat naprej je redno nastopala in pela tudi v slovenščini, prvič že ob koncu prve sezone z vlogo v operi Knez Igor. Kritiki so ji sicer večkrat očitali slabo izgovarjavo in čeprav je napredovala, te pomanjkljivosti vse do konca kariere ni uspela v celoti odpraviti. Navduševala pa je s svojim glasom in bila v svojem času vodilna dramska sopranistka mariborske Opere. Pela je predvsem dramske sopranske vloge iz oper slovenskega, italijanskega, francoskega in ruskega repertoarja. Med drugim je odpela tudi vlogo Abigaille v Verdijevi operi Nabucco, ki je ena težjih sopranskih vlog. Vrhunec na svoji operni poti je dosegla leta 1975 v vlogi Katje v Janačkovi operi Katja Kabanova. Ob vseh dramskih vlogah, ki jih je odpela, se je na svojo željo dokazala tudi v liričnih vlogah, kot sta Mimi v La boheme in kasneje v naslovni vlogi opere Madame Butterfly. Skupno lahko naštejemo več kot trideset odpetih vlog, med katerimi sta bili najbolje ocenjeni izvedbi Abigaille v Verdijevem Nabuccu in Tosce v istoimenski Puccinijevi operi. Kot gostja je nastopala še v Ljubljani, Gradcu, Skopju, na Reki in drugod. S petjem arij je sodelovala tudi na raznih koncertih in pri snemanjih za radio.
Zadnja vloga, ki jo je odpela, je bila vloga Nikolaja v Hoffmannovih pripovedkah leta 1983. Po tem je, deloma zaradi smrti moža, deloma pa zaradi težav z glasom, prenehala z nastopanjem. Po upokojitvi je še zmeraj rada zahajala v Opero, bila je prisotna na generalkah in na premierah.
Ada Sardo, ki se je spominjamo kot ene vodilnih dramskih sopranistk 20. stoletja pri nas, je v oseminosemdesetem letu starosti umrla v Mariboru.
Najvidnejše operne vloge
Madame Butterfly, 1980
Katja Kabanova, 1973
La boheme, 1975
Hoffmannove pripovedke, 1969
Nabucco, 1962
Rusalka, 1960
Trubadur, 1960
Tosca, 1958
Aida, 1957
- Košir, M. Ada Sardo. V: Mariborske operne zvezde, Maribor: Pro-Andy, 2013, str. 200-239.
- Osebnosti: veliki slovenski biografski leksikon: od M do Ž, Ljubljana: Mladinska knjiga, 2008, str. 999.
- Špendal, M. Ada Sardo. Večer, 28. april 2017, letn. 73, št. 97, str. 16.
- Špendal, M. 80-letnica Ade Sardo. Večer, 10. november 2009, letn. 65, št. 260, str. 14.
