V svoji likovni praksi se je slikarka Tjaša Rener na začetku svoje umetniške poti naslonila na bogato likovno dediščino modernizma dvajsetega stoletja, ki jo nadaljuje tako, da v svojem delu združuje dve likovni tehniki – slikanje in tiskanje. Za osrednji motiv svojega ustvarjanja pa mnogokrat izbere človeško figuro. Kljub današnjemu izrazito posthumanističnemu času, postavlja figuro v središče svojega platna, s samosvojim likovnim pristopom pa se loteva modernega portretizma.
S tehniko sitotiska se je prvič spoznala na poletni rezidenci v Makedoniji (Bogdanci) leta 2010, vodila jo je profesorica in umetnica Ines Krasić. Svoje znanje sitotiska je kasneje izpopolnjevala v grafičnih ateljejih Mednarodnega grafično likovnega centra, ki ji je omogočil uporabo sitotiskarskega ateljeja večji del zadnjega leta študija na ALUO, leta 2010/11. Za serijo slik ustvarjenih pod okriljem MGLC-ja je kasneje prejela nagrado za posebne umetniške dosežke Univerze v Ljubljani, 2012. Leta 2011/12 pa svoje grafično znanje izpopolnjevala na oddelku za grafiko na Akademiji za likovno umetnost v Zagrebu. Leta 2013 je diplomirala na ALUO in uspešno zaključila kampanjo (Kickstarter) svoje avtorske slikanice A story from Africa, ki je bila isto leto predstavljena na Slovenskem bienalu ilustracije v Cankarjevem domu. Od leta 2013 pa deluje kot samozaposlena v kulturi.
Med leti 2013 in 2016 je daljše obdobje preživela v odročni vasici ob meteoritskem jezeru Bosumtwi, Gana. Gano je prvič obiskala še kot študentka leta 2010, od takrat pa je njeno življenje z zahodno afriško državo močno povezano. Od leta 2013 precejšnji del leta preživlja med Akro in med ostalimi bolj odročenimi vasicami Gane, ter domačo Slovenijo. Rezultat njenega dela lahko vidimo kot nekakšen hibrid kultur, saj v svoje umetniško znanje aktivno vključuje nova opažanja in pridobljena znanja povezana z afriškim kontinentom. To je na primer vidno v tehnični izvedbi njenega dela (batik, kente, recikliran material), prav tako pa tudi v vsebini dela, saj jo po večini zaznamujejo podobe iz umetničinega posvojenega okolja. Rečemo lahko, da njeno prakso zaznamuje stik z novo kulturo, ukvarja se s preučevanjem mešanja pravega odtenka kože, raziskovanje pa sega tudi do tega da se skozi svoje delo sprašuje kako barva kože zaznamuje določeno identiteto in identiteto nas samih. Svoje znanje in svoja dela pa vseskozi aktivno deli, vključuje in razstavlja v slovenskem prostoru. Kot umetnica skozi svojo likovno prakso aktivno povezuje oba kontinenta. S kombinacijo tehnik formalno figuralno slikarstvo povezuje z grafiko in tako tudi vstopa v dolgo tradicijo grafične umetnosti v Sloveniji. Z aktivnim vključevanjem tradicionalnih afriških obrti v svoja dela pa prinaša svežino v slovensko slikarstvo mlajše generacije, zato je njeno delo na področju likovne prakse v Sloveniji skrajno zanimivo, neobičajno, unikatno in tudi pomembno, tako v smislu raziskovanja in kombiniranja tehnik, kot motivike in tem, ki jih obravnava. Njena dela najdemo v zbirkah MGLC, Koroške Galerije, Galerije Velenje, Galerije 1957, v arhivu osrednje knjižnice dr. Franca Sušnika, ter mnogih ostalih privatnih zbirkah. Zanimivo, dragoceno ročno delo – originalni sitotisk A story from Africa (2012) hranimo tudi v domoznanskem oddelku Koroške osrednje knjižnice.
Samostojne razstave: Od nekje do nekod – KGLU Slovenj Gradec (2013); Tech-no-logic, Alliance France, Accra Gana (2017); Tribute to Gana, The Container Accra, serija razstav pod imenom Boxed Exhibition, Accra, Gana (2018); R/edition, razstava grafik v Galeriji Ravnikar, Ljubljana (2018); Neighbourhood, Open House Studio, Accra, Gana (2019); Muses, serija novih del razstavljena v Open Haus Studio, Accra, Gana (2020); Soseščina/Neighbourhood, Galerija Ravnikar, Ljubljana (2020); Portreti Afrike, Galerija Velenje (2021); Čudovito, pregledna razstava slik, Galerija Ravne (2021).
Razstave v tujini: 2010 (Makedonija, Celovec); 2012 (Celovec); 2013 (Norwick-Anglija, Beograd); 2015 (Accra-Gana); 2016 (Celovec, Accra-Gana, Srbija); 2020 (Accra-Gana); 2021 (Accra-Gana); 2021 (Južna Afrika).
Skupinske razstave: umetnica je sodelovala na več skupinskih razstavah tako doma kot tudi v tujini.
Ilustracije v knjigah:
- O miški, ki se je želela dotakniti zvezde, 2010
- Pravljična vas Leše, 2012,
- Tri miške, 2013,
- A story From Africa , 2014,
- Zaklad pod hribom, 2015,
- Kako je vranček Koki postal čuvaj galerijske zbirke, 2016.
Drugo:
Celostna likovna podoba Vrančka Kokija, za otroško izobraževalni program Koroške galerije likovnih umetnosti (KGLU), 2014; 19. mednarodna razstava otroških del World of art, soorganizatorica razstave in vodja delavnic, 2014; Alliance Francaise, Kumasi, Gana-The world of art, Galerija mladih Celje, soorganizatorica razstave mednarodnih otroških del, Alliance France, Kumasi, Gana, 2014; ČIČI, poletni festival, vodja otroških delavnic in predstavitev knjige A story from Africa, Koroška osrednja knjižnica dr. Franca Sušnika, Ravne na Koroškem, 2015; poslikava pediatričnega oddelka bolnišnice Komfo Anokye hospital, za projekt Art for kids with special needs, 2015; soustanoviteljica projekta Right ot be free in razstave “Art of Freedom”, ki je del istoimenske neprofitne organizacije, ki skozi promocijo umetnosti pomaga najstnikom zahodne Afrike do izobraževanja, 2016; vodja sklopa delavnic na mednarodnem projektu “The art of freedom”, Lincoln community school, Akra, Gana ter vodenje sklopov izobraževalnih likovnih delavnici na Lincoln Community School (Mednarodna privatna šola) v Akri med letom 2016-2020; ustanoviteljica galerije Open House Studio Accra (prostor za mednarodno likovno sodelovanje) služi kot platforma za izobraževanje, delavnice ter razstave mladim umetnikom iz Gane, zahodne Afrike in vzhodne Evrope; redna organizacija in vodenje delavnic ter razstav z mednarodno priznanimi umetniki ( Joshua Woods, Isaac Opoku, The Beyond Collective), 2020.
Prejemnica Zoisove štipendije za nadarjene študente (2008-2013); nagrada Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, ki jo podeljuje Univerza v Ljubljani (2012); uspešno zaključen projekt A story from Africa na Kickstarterju (2013); priznanje za promocijo likovne kulture mladih, Galerija likovnih del mladih, Celje (2014); izbor in nagrada na natečaju za poslikavo murala ob razpisu za festival – Festival de la gastronomie Alliance Francaise, Accra (2015); priznanje za sodelovanje v projektu Umetniško delo v vsako gospodinjstvo (2016); oblikovanje celostne podobe za pedagoško izobraževalni program Koroške galerije Slovenj Gradec (2016); delovna štipendija Ministrstva za kulturo (za vizualno umetnost) (2021).
- Bibliografija COBISS.
- KGLU Slovenj Gradec.
- Oddaja Profili: Tjaša Rener (videoposnetek)
- Intervju Val 202/ oddaja Globalna vas 3.9.2020 (zvočni posnetek).
- Reportaža za oddajo Kultura (videoposnetek).
- Artsy Shark (Featured Artist Tjaša Rener).
- Foundwork.
- Tjaša Rener-spletna stran.
- ARTSY
- Osebni zapis.
- Čibron-Kodrin, A. Ganska sedanjost na slikah Tjaše Rener. Večer (Maribor), 15. jun. 2021, 77, [št.] 136, str. 1.
- Hergold Germ, K. Večplastne podobe življenja na platnih Tjaše Rener. Odsevanja, pom./pol. 2021, št. 117/118 str. 40
- Rener, T. Nov pristop k tradicionalni likovni praksi modernega portretizma. Odsevanja, pom./pol. 2021, št. 117/118 , str. 48-51.
- Rener, T. Portreti Afrike : [Galerija Velenje, 22. julij – 28. avgust 2021]. Velenje : Festival Velenje – Galerija, 2021, str. 22-23.
- Vrabec, A. Zakaj Afrika ni več vprašanje, ki bi jo preganjalo. Delo (Ljubljana), 20. jul. 2020, leto 62, št. 165, str. 10.
