Rodil se je materi Mariji, rojeni Pucelj, in Jerneju Kožarju v Hrovači 6, po domače pri Žorževih. Osnovno šolo je obiskoval v Ribnici. Kljub materini želji, da bi postal duhovnik, se je v Šentvidu nad Ljubljano izučil najprej za ključavničarja in kasneje tudi za avtomehanika. Delal je v različnih službah po Sloveniji in kasneje v Ribnici skupaj z ženo odprl avtomehanično delavnico in tehnično trgovino, skupaj sta imela tudi taksi službo. Z okupacijo je obrt postopno zamrla. Oba sta se priključila delovanju OF z zbiranjem različnega materiala, s popravilom partizanskega orožja in prenašanjem ilegalne literature. Po priključitvi partizanom je Jernej Kožar deloval tudi kot predavatelj v Oficirski šoli GŠ NOV in POS, potem pa še kot komandant avtošole pri istem poveljstvu. Kot poročnik se je po demobilizaciji leta 1946 z družino preselil v Ljubljano. Med drugim je bil zaposlen tudi na Ministrstvu za lokalni promet in v Kontrolni komisiji.
V letih 1947 in 1948 sta skupaj s prijateljem, avtokleparjem Lovrom Osredkarjem, po lastnih konstrukcijskih zamislih izdelala prvi jugoslovanski avtomobil. Osnova zanj je bilo uničeno nemško vojaško vozilo, izdelano v tovarni Tatra na Češkoslovaškem. Avtomobil je imel inovativno zasnovo karoserije z mnogimi svojevrstnimi rešitvami. Bil je simbol jugoslovanskega tehničnega napredka in bil leta 1949 vključen tudi v prvomajsko parado v Beogradu. S tem avtomobilom je Jernej Kožar leta 1949 osvojil prvo mesto na državnem prvenstvu v gorski vožnji v dirki na Lovčen v Črni gori.
Aktivno se je kot športni funkcionar, organizator avto moto dirk ter dirkač vsakoletno udeleževal tovrstnih prireditev v Sloveniji in Jugoslaviji. Med različnimi zaposlitvami je bil tudi ravnatelj avtomehanske šole v Ljubljani. V času pred smrtjo je bil vodja obratov podjetja Viator, lociranih izven Ljubljane.
Bil je nosilec treh medalj iz narodnoosvobodilne borbe, številnih priznanj v slovenskem in jugoslovanskem merilu s področja konstruktorstva ter na poklicnem in športnem področju.
Osebni podatki: družina Kožar, 2025.
