Napredno iskanje
sl
sl en it hu
Pisava
100%
125%
150%
200%
Barve
Privzete barve
Visok kontrast
Obrnjene barve
Črno belo
Kazalec
Resetiraj

PERCAN, Milan

Osebni arhiv

Foto galerija

Rojen:
12. april 1961, Jesenice
Poklici in dejavnosti:
Občina:
Leksikon:

Rojen je bil leta 1961 na Jesenicah. Otroštvo je preživel na Mostu na Soči in v Idriji. Gimnazijo je obiskoval v Kopru, nato pa študiral slikarstvo na beneški Akademiji lepih umetnosti in leta 1986 diplomiral pri prof. Tiozzu. V letu 1988 je obiskoval slikarsko specialko na ljubljanski ALU pri prof. Emeriku Bernardu, leta 1990 se je izpopolnjeval na barcelonski Akademiji lepih umetnosti, leta 1993 pa v Parizu.

Nekaj let je poučeval likovno teorijo na Umetniški gimnaziji v Kopru (bil je med pobudniki in ustanovitelji tega novega gimnazijskega oddelka), od leta 2000 do 2020 je bil vodja tehnike v Gledališču Koper.

Kot scenograf se je gledališkemu občinstvu prvič predstavil v uprizoritvi Molièrovega Namišljenega bolnika v SLG Celje leta 1992 in za Gledališče Koper, Primorski poletni festival in Mestno gledališče ljubljansko zasnoval scenografije za več kot dvajset uprizoritev; med njimi tudi za Krčmarico Mirandolino C. Goldonija (2002), Modro Pišče M. A. Vidmar (2006), Svetilnik J. Ivanc (2006), Slugo dveh gospodarjev C. Goldonija (2013) in Alana Forda / Vrnitev odpisanih P. Lucića (2016). Pri posameznih uprizoritvah je sodeloval kot oblikovalec svetlobe.

Milan Percan sodi v generacijo likovnikov, ki so ob koncu osemdesetih vstopili v slovenski likovni prostor s samosvojim likovnim izrazom. Slikarsko ustvarjanje mu pomeni najbolj svobodno udejanjanje lastne duhovne percepcije z najbolj primarnimi slikarskimi sredstvi. Andrej Medved ga v katalogu Slikarstvo slovenske Obale označi kot »slikarja kromatičnih pejsažev«, meditativno občutenih intimnih psihogramov, ki predstavljajo odseve in skrajno subjektivne interpretacije človekove intime. Njegov ekspresionizem se ne ujame v kolektivno zgodbo, ampak ostaja na poti negotovosti in tesnobe, ki odpira vedno nove možnosti slikovne prakse na kozmičnem potovanju med skrivnostnim barvnim iskanjem in izginevajočo svetlobo.

SAMOSTOJNE RAZSTAVE

1985 Trst, Babna hiša
1988 Ljubljana, Galerija Gledališča Glej
1989 Izola, Galerija Insula
1990 Ljubljana, Galerija ZDSLU
1991 Ljubljana, Koncertni atelje DSS
1991 Koper, Galerija Meduza
1992 Celje, Likovni salon
1994 Izola, Galerija Insula
1994 Milje, Občinska avla »Negrisin«
1995 Portorož, Avditorij
1998 Piran, Cerkev sv. Petra
1999 Izola, Galerija Insula
1999 Kranj, Mala galerija
2003 Koper, Pretorska palača
2003 Strunjan, Galerija Zdravilišča Krka
2005 Piran, Mestna galerija
2010 Strunjan, Galerija Zdravilišča Krka

Milan Percan: slike: Galerija Meduza Koper, junij-avgust 1991. Piran: Obalne galerije, 1991.
Milan Percan: risbe: Mestna galerija Piran, 21. december 2005 – 12. februar 2006. Piran: Obalne galerije, 2005.
Slikarstvo slovenske obale: nove generacije: Mestna galerija Piran, julij – avgust 1994. Piran: Obalne galerije, 1994.

Avtor/-ica gesla: Karmen Kodarin, Mestna knjižnica Piran
Datum prvega vnosa: 29. 4. 2017 | Zadnja sprememba: 18. 5. 2022
Karmen Kodarin. PERCAN, Milan. (1961-). Obrazi slovenskih pokrajin. Mestna knjižnica Kranj, 2020. (citirano: 25. 5. 2022) Dostopno na naslovu: https://www.obrazislovenskihpokrajin.si/oseba/percan-milan/
Prijavi napako