Nazarij iz Kopra, miniator rokopisov (15. stoletje). Edini dokument, ki priča o delovanju Nazarija koprskega so iluminacije nekega poznosrednjeveškega kodeksa, ki se nahaja v Arhivu koprskega župnišča. Kodeks, ki je po vsebini antifonarij, je napisan v minuskuli gotici, in na strani 109r vsebuje podpis “OPUS DE NAÇARII IUSTINOPOLI”. Zaenkrat še ni dovolj dokazov na osnovi katerih bi bilo mogoče ugotoviti ali je to podpis osebe, ki je samo prepisala rokopis (kaligraf) ali pa je Nazarij iz Kopra tudi ilustrator oz. iluminator inicialk.
Rokopis vsebuje šest prekrasno iluminiranih inicialk, in sicer: inicialko E, na strani 2R, zelo poškodovano, ki prikazuje Kristusa Odrešenika z odprto knjigo, inicialko na strani 26v, ki prikazuje molečega starca, najverjetneje sv. Hieronima, inicialko E, na strani 42r, ki prikazuje mladega škofa, verjetno sv. Nazarija s škofovsko palico in maketo mesta Koper, inicialko na strani 60R, ki prikazuje sv. Katerino s kolesom na katerem je bila mučena, inicialko B, na strani 76r, ki prikazuje sv. Jurija in zmaja ter inicialko I, na strani 88v, ki znova prikazuje sv. Nazarija, tokrat kako se dviga nad baziliko. Miniature Nazarija koprskega so izjemno kakovostne, lepe in elegantne. Po slogu jih je mogoče uvrstiti med najbolj kakovostno mednarodno slikarsko gotiko, zaslediti je vplive šole velikih italijanskih mojstrov Pisanella in Jacobella dal Fioreja kakor tudi sledi lombardskih mojstrov Michelina da Besozza in Bonifacia Bemba. Slogovno jih je mogoče datirati na sredo oz. v drugo polovico 15. stoletja.
Franco, T.Attorno a un corale di Capodistria e al Maestro di San Michele di Murano, Hortus Artium Medievalium, Motovun, 1998, 4
Marković, I.Nazario da Capodistria e le miniature di un antifonario nel Tesoro del Duomo di Capodistria, Annales, Koper, 1994, 5.