Klemen Rodman je starejši sin Ane Rodman (rojena Legat) in Ivana Rodmana. Imel je brata dvojčka Romana Rodmana, mlajšega brata Franceljna in sestro Hermino. Po končani osnovni šoli v Žirovnici, je na pobudo učiteljice likovnega pouka Jelke Petak uspešno opravil sprejemne izpite in se vpisal na Srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo, smer industrijsko oblikovanje. Šolanje je nadaljeval na Fakulteti za arhitekturo.
Petindvajset let je bil poročen z Mojco Rodman, s katero imata hčerki, Petro in Vesno Rodman.
Klemen Rodman je bil priznani slovenski oblikovalec. Dobitnik Plečnikove medalje, ki je s svojim osebnim umetniškim profilom v slovenskem kulturnem prostoru pustil izrazit ustvarjalni pečat. Njegova dela gradijo podobo občin Radovljica, Žirovnica, Bled, Jesenice in Tržič.
Za njegova dela so značilni minimalizem, čistost, dovršenost in inovativnost. Geometrija se vzpostavlja kot primarni likovni jezik skozi katerega se izraža na vseh področjih svojega ustvarjanja. Združuje različne kulturne stroke in jih postavlja na vidno mesto vsakdanjega življenja.
Njegova dela so poleg oblikovalske dovršenosti vedno premišljeno integrirana v okolje kateremu so namenjena. S subtilnim prepletanjem kulturne dediščine in sodobnega oblikovalskega izraza, opominja na zapuščino gorenjske regije. V Rodmanovem grafičnem oblikovanju tako lahko najdemo zapuščino Franceta Prešerna, Antona Janše, Janeza Jalna, Srečka Kosovela, kot tudi simbole Triglava, rajske ptice, kroga. Skozi industrijsko oblikovanje in arhitekturo pa oživlja slovenske deficitarne poklice in avtohtone arhitekturne značilnosti. Lep primer so radovljiške mestne svetilke, oblikovane v sklopu kovaškega šmarna v Kropi in blejska avtobusna postajališča, v katerih se poteze kozolca prepletajo s sodobnimi oblikovalskimi smernicami.
Velik pomen je pripisoval kreativni svobodi oblikovalca, ki je zaradi pritiska naročnikov in javnega mnenja lahko velikokrat onemogočena. Plod svobodnega ustvarjanja je izraziti avtorski likovni jezik. Mnogokrat je bil v svojem procesu ustvarjanja pred časom in se oddaljil od utečenih smernic proizvodnje in splošnega mišljenja ljudi. Zaradi radikalnosti in strogega minimalizma so njegova dela večkrat spodbudila buren odziv javnosti, kar kaže na Rodmanovo drznost, brezkompromisnost, naprednost in dejstvo, da njegova dela presegajo raven povprečnosti.
Zadnjih nekaj let je Klemen Rodman velik del ustvarjalnega časa namenil tehniki kolaža. Nastala so izrazito osebna dela, ki so plod umetniškega raziskovanja, odprtosti, preizkušanja in lahkotnosti. Geometrija in igra polnega ter praznega prostora sta se vzpostavila kot poligon skozi katerega se je izražal. Ta tehnika ga je več let navduševala kot prostor neskončnega raziskovanja in mu predstavlja kreativno polje osebne izpovedi. Dela govorijo o njegovi neustavljivi želji po nenehnem odkrivanju lastnih kakovosti, izražanja, razsežnosti in ustvarjalne identitete.
Oblikovalski projekti
Klemen Rodman se je ukvarjal z:
• oblikovanjem bankovcev (oblikovanje serije bankovcev lipa za prvo slovensko neuradno valuto, idejni vodja projekta je bil Bogdan Oblak-Hamurabi) in kovancev (srebrnik in zlatnik za svetovni dan čebel; kovanec so s strani predsednika čebelarske zveze Slovenije prejeli: papež Frančišek, britanska kraljica Elizabeta II in OZN);
• oblikovanjem celostnih grafičnih podob in znakov za zasebne in javne naročnike (Občina Tržič, Kendov dvorec v Spodnji Idriji, Hranilnica Lon, Festival Radovljica, Občina Žirovnica, Mednarodne carinske zimske športne igre, svetovno prvenstvo Taekwon-do Bled, Carina Slovenije, Linhart 250 let, UKO Kropa, Alpski letalski center Bled, Muzej športa na Jesenicah);
• oblikovanjem daril (protokolarnih, poslovnih, osebnih);
• oblikovanjem interierov (Hiša Mlakar);
• oblikovanjem kolažev;
• oblikovanjem poslovilnih vežic (Ljubno na Gorenjskem);
• oblikovanjem poštnih znamk (Projekt Vurnik, 50 let Amnesty Internatioal, 500 let Pošte na Slovenskem, 100. obletnica Idrijske Realke, arhitekt Jože Plečnik, pesnik Janko Kersnik, 1000 let prve pisne omembe Bleda);
• oblikovanjem predmetov za zasebne in javne naročnike (cerkveno posodje, svečniki, petrolejke, posode, pohištvo, nakit, darila, vaze, šatulje, pokali, pohodne palice, stojala, umetelna kovana dela, šahovski kompleti, steklenice, kozarci, jedilni pribor, gobarski nožki, kovanci, bankovci, plakete, medalje);
• oblikovanjem predmetov v sodelovanju s steklarsko šolo Rogaška (za nadškofa Franca Rodeta, predsednike srednjeevropskih držav) ter UKO Kropa;
• oblikovanjem skulptur (Skulptura štirih avtorjev Vigenc v krožišču v Radovljici, Avsenikova skulptura v krožišču v Lescah);
• oblikovanjem spomenikov (Tromeja);
• oblikovanjem stolov (Radovljiški stoli);
• oblikovanjem urbane opreme in mestnega pohištva (Občina Radovljica: mestne klopi, pokrita mestna parkirišča, ekološki otoki, smetnjaki, svetilke);
• oblikovanjem zibk.
Njegova dela so bila od leta 1972 do leta 2018 razstavljena na več kot petdesetih samostojnih ali skupinskih razstavah doma in v tujini.
2023: častni občan občine Žirovnica (posthumno)
2015: plaketa občine Radovljica: za avtorska dela pri ohranjanju tradicije Kroparskih kovaških kolonij
2012: izbran projekt urbane opreme mesta in Občine Radovljica
2010: nagrada Top Ten za recesijsko zibko (Gospodarsko razstavišče in sejem Ambient v Ljubljani)
2009: druga nagrada javnega natečaja za izbor protokolarnih poslovnih in turističnih daril ter spominkov Občine Radovljica
2009: prva nagrada za znak in celostno grafično podobo Mednarodnih carinskih zimskih športnih iger
2008: Zlata vez in prva nagrada za zibelko (Gospodarsko razstavišče in Združenje lesne in pohištvene industrije pri Gospodarski zbornici Slovenije)
2007: prva nagrada na natečaju za znak in celostno podobo Svetovnega prvenstva v Taekewon-doju na Bledu
2004: druga nagrada za predlog novih simbolov in zastave Republike Slovenije
2002: mednarodno priznanje za zibko Nina Nana, ki je bila postavljena ob bok finskemu, italijanskemu in nemškemu mednarodnemu oblikovanju
2002: prva nagrada natečaja za celostno grafično podobo in prostorsko opremo ob 1000-letnici prve pisne omembe Bleda
2002: prva nagrada za znak in celostno grafično podobo Mednarodnih carinskih zimskih športnih iger
2001: izbran projekt na natečaju in prva odkupna nagrada: usmerjevalni in oglasni sistem Občine Radovljica
2001: izbran projekt urbane opreme Občine Žirovnica
2000: prva nagrada natečaja za znak Razvojne agencije Zgornje Gorenjske (RAGOR)
2000: izbran projekt grafične podobe znamke ob 500-letnici pošte na Slovenskem
1999: prva nagrada za znak in celostno grafično podobo Občine Žirovnica
1999: prva nagrada za najlepšo znamko leta: 50 let Amnesty International
1996: izbor za stalno zbirko BIO (Bienale Industrijskega Oblikovanja) MAO (Muzej za arhitekturo in oblikovanje): celostna grafična podoba Festivala Radovljica
1996: prva nagrada na natečaju za spomenik treh dežel (Tromeja)
1995: Plečnikova medalja za projekt o življenju in delu Ivana Vurnika
1995: druga nagrada za grb Občine Bohinj, prva nagrada za zastavo Občine Bohinj
1995: prva nagrada za zastavo Občine Bled
Rodman, P.. RE: Občinska knjižnica Jesenice. (elektronska pošta). Sporočilo za: Občinsko knjižnico Jesenice. 3. 6. 2024 (citirano 4. 6. 2024). Osebno sporočilo.