Advanced Search
en
sl en it hu
Fonts
100%
125%
150%
200%
Colours
Default colours
High contrast
Inverted colours
Black and white
Pointer
Reset

KHAM PIČMAN, Alenka

KHAM PIČMAN Alenka
Foto: Osebni arhiv

Photo Gallery

Birth Date:
22. January 1932, Ljubljana, Slovenija
Professions and Activities:
Places of Work:
Municipality:
Lexicon:

Leta 1956 je diplomirala pri prof. Jožetu Plečniku na Fakulteti za arhitekturo v Ljubljani z nalogo Ribja brv čez Ljubljanico in ureditev Ribjega trga. Kasneje se je vpisala še na Akademijo za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je študirala pri profesorjih Gabrijelu Stupici in Maksimu Sedeju. Diplomirala je leta 1975 s teoretičnim diplomskim delom Analiza v slikarstvu Paula Delvauxa s posebnim ozirom na odnose med figuro in prostorom. Grafično specialko je opravila leta 1979 pri prof. Marjanu Pogačniku s teoretičnim podiplomskim delom Funkcija slike v sodobnem interieru.

Sprva je delala v biroju arhitekta Danila Fürsta pri projektu Tovarna celuloze v Banjaluki. V letih 1957-1961 je risala v projektivnem oddelku Uddevalla varvet (ladjedelnica Thorden-Lines) v Uddevalli na Švedskem v biroju za notranjo opremo prekooceanskih parnikov. V Københavnu je risala v arhitekturnih birojih arhitekta Jørgena Boja (stanovanjska gradnja, hiša Morgens hus – Hiša bodočnosti in mostiček v parku muzeja moderne umetnosti Lousiana v Humblebæku na Danskem), v ateljeju arhitekta profesorja Palle Suensona pri projektu poslovna stavba za firmo Burmeister &Wain v Københavnu, v ateljeju arhitekta Jørgena Utzona pri delu Motel ob Kaspijskem jezeru ter v biroju arhitektov Eve in Nilsa Koppela pri načrtih za Tehnično visoko šolo v Lyngbyju na Danskem in obnovo stare kamnite hiše za Evo in Nilsa Koppela.

Po vrnitvi v domovino je projektirala notranjo opremo prostorov v biroju Slovenijalesa in v razvojnem oddelku tovarne Dekorativna v Ljubljani. Med leti 1979-1983 je poučevala risanje in oblikovanje tekstilij na tekstilnem oddelku Fakultete za naravoslovje in tehnologijo Univerze v Ljubljani (1983-1987 je na istem oddelku delo nadaljevala kot docentka). Pri svojih projektih je sodelovala tudi z industrijsko proizvodnjo. Oblikovala je tekstilije za mnoge slovenske tovarne (Tektilindus, Induplati, Dekorativna, …), opremljala poslovne prostore, trgovine in lokale. Leta 1987 je obnovila Modno hišo Pristava Bled, 2000 pa kraško hišo Atelje v Svetem pri Komnu.

Študijsko je potovala po Švedski, Danski, Finski, Rusiji, bivši Jugoslaviji, Slovaški, Avstriji, Italiji, Angliji, Švici, Nizozemski, Belgiji, Madžarski, Grčiji, Tuniziji, ZDA, Kanadi in Španiji. Leta 1978 je slikala na University of Alberta Art Department v Edmontonu v Kanadi. Dve leti je živela v Parizu. Danes se kot slikarka ukvarja s slikarstvom (olje na platno) in grafiko. Sodelovanje s slavnim slovenskim arhitektom Jožetom Plečnikom je narekovalo njeno orientacijo na risbo, ki še danes zapoveduje ritem njenega dela. Njena dela nastajajo predvsem na podlagi doživetij, spominov, asociacij, notranjih razpoloženj in stanja duha. Svoje grafike ustvarja združene v ciklusih. Pomembno mesto pripada ciklusom v tehniki sitotiska, nastalim grafičnim mapam z motiviko Karnevala v Benetkah (1990) ter Pusta in ohceti v Ponikvah pri Dobrepolju na Dolenjskem (1991). Snov je izbrana iz ljudskega življenja in običajev in umetnico predstavlja kot rahločutno zapisovalko vznemirljivih dogodkov. Prepoznavni so tudi ciklusi vedut in pejsažev (mesto Benetke, Dunaj, Ljubljana, Kranj, kanjon Kokre, kraška arhitektura ,..). Motivi so harmonično zaživeli na risbah oz. slikah na papirju, izdelani v tehnikah tuša in barvnih pastelnih svinčnikov. Pri slikarki pogostoma naletimo na svetlo modro, zeleno, turkizno, rumeno in rdečo barvo. Motive pokriva s subtilnimi barvnimi koprenami ter jih preoblikuje v likovna sožitja. Ciklus Benetke sestavlja čez 40 slik na papirju, ciklus Sarajevo (2010) 39 na papir narisanih del s tušem in pastelnimi barvami, ciklus Božična mavrica pa čez 30 slik na papirju. Ustvarja tudi akvarele. Njena dela so krasila kar nekaj koledarjev (Kranj, Dvanajst postaj Dr. Franceta Prešerna (1800-1849), …. V svoji umetniški karieri je imela več kot petinpetdeset samostojnih razstav doma in v tujini, sodelovala je na več kot sto razstavah v državah Evrope, na Japonske, v ZDA in Kanadi. Njena dela se nahajajo tudi v privatnih zbirkah v državah bivše Jugoslavije, Finski, Avstriji, Nemčiji, Franciji, Italiji, Švedski, Norveški, Danski, Iranu, Tuniziji, v Združenih arabskih Emiratih, Japonski in Kanadi. Je članica Likovnega društva Kranj in ZDSLU.

Prejela je Prešernovo nagrado za Gorenjsko (1987) in več drugih nacionalnih nagrad (Reka, Beograd).

Osebnosti: Veliki slovenski biografski leksikon, od A do L, Ljubljana, 2008
Drago Bajt: Slovenski kdo je kdo, Ljubljana, 1999
Cene Avguštin, Aleksander Bassin, Andrej Pavlovec, Franci Zagoričnik, Franc Zalar, Janez Mesesnel,Maruša Avguštin: Alenka Kham Pičman, katalog ob razstavi v Cité Internationale des Arts, Pariz, 1986
Cene Avguštin: Alenka Kham Pičman, Skrivna gaz, katalog ob razstavi v Stadtbibliotek Bayreuth BRD, 1987
Damir Globočnik: Alenka Kham Pičman, spremno besedilo ob otvoritvi razstave v galeriji Prešernove hiše, Kranj, 1991
Damir Globočnik: Razstava grafik gorenjskih slikark, Gorenjski glas (5. junij 1992, str. 20)
Damir Globočnik: Med intimizmom in senzibilnostjo, besedilo v katalogu Razstava grafik gorenjskih likovnih umetnic, galerija v Prešernovi hiši, Kranj, 1992
Damir Globočnik: Risbe in slike na papirju v prostoru, Alpe-Jadran, Mala galerija, Kranj, 1998
Alenka Kham Pičman: Dvanajst postaj Dr. France Prešeren (1800-1849), Kranj, koledar za leto 1999
Dr. Cene Avguštin: Alenka Kham Pičman, Metamorfoze, spremno besedilo v katalogu razstave, Kranj, 2003

Password Author: Vesna Muravec, Mestna knjižnica Kranj
Date of First Entry: 19. 5. 2014 | Latest Modification: 8. 6. 2020
Vesna Muravec. KHAM PIČMAN, Alenka. (1932-). Obrazi slovenskih pokrajin. Mestna knjižnica Kranj, 2020. (citirano: 16. 9. 2024) Dostopno na naslovu: https://www.obrazislovenskihpokrajin.si/en/oseba/kham-picman-alenka/
Report a Bug